Sallent aprova el pressupost de 2024 amb un import de 13'2 milions d'euros

Última revisió 12-01-2024 09:11
10/01/2024

L’Ajuntament de Sallent ha aprovat, en el Ple Municipal del 10 de gener, el pressupost municipal d’aquest 2024 amb 9 vots a favor (ERC Sallent), 2 abstencions (Junts per Sallent i PSC Sallent) i 1 en contra per part de Fem Poble.

> Mira aquí el vídeo del Ple Municipal

El pressupost inicial és de 13.236.937’89 euros, del qual gairebé el 19 % pertany a inversions (2.498.561 euros). Tal com estava previst, la major part de la partida d’inversions es destinarà a la construcció de la nova residència, concretament 1.982.000 euros. Això vol dir que, a finals d’aquest any, ja s’haurà liquidat el 50 % provinent de l’estalvi i deute del consistori, ja que la resta es finançarà amb els fons Next Generation i la venda de patrimoni (4.5 milions del total de 8.5 que suposa la construcció).

Pel que fa al mig milió restant per a inversions, es destinarà a la millora de camins i dels equipaments municipals, a la implantació de sistemes domòtics, a la informatització, a maquinària de jardineria, etc.

Una de les inversions que el govern ha destacat és la del talús del carrer Estació (92.000 euros) i també ha explicat que promourà la redacció de projectes, estudis i treballs tècnics que promoguin la rehabilitació del nucli urbà (60.000 euros). A més, es reforcen les inversions destinades a millorar l’accessibilitat (20.000) i es mantenen les ajudes per a la instal·lació de plaques solars (15.000), apostes que des del principi ha dut a terme l’equip de govern.

El pressupost de 2024 continua vetllant per garantir els drets i serveis bàsics per a la ciutadania sallentina. A banda de mantenir les ajudes econòmiques per a aquelles persones que ho necessitin, des de l’àrea d’Acció Social es prioritza l’atenció a la població més vulnerable, i és per això que es consoliden les ajudes d’urgència. En paraules de la regidora Sílvia Tardà, “no volem deixar ningú enrere”.

També es consoliden les subvencions per a les entitats i associacions municipals (129.000 euros), especialment les de caire esportiu i cultural. Segons el regidor Diego Miranda, “el teixit cultural de Sallent esdevé un dels principals motors de la nostra Vila i les entitats fan que el nostre municipi esdevingui el referent cultural de la nostra comarca”.

Una de les novetats d’aquest pressupost és l’increment de la partida per a Enramades (65.000 euros, a banda dels 35.000 del conveni de col·laboració), una de les festes amb més projecció exterior que agrupa visitants d’arreu de Catalunya. L’equip de govern vol facilitar al màxim la feina a les persones que la fan possible, sense deixar de banda la resta de festivitats més significatives del municipi, que són el Carnaval de Sallent (48.000 euros entre el conveni amb l’entitat organitzadora i els recursos materials i tècnics per part del consistori) i la Festa Major de Sallent, amb un import de 61.000 euros.

Destaca l’àrea de Promoció Econòmica per ser una de les més consolidades pel que fa a les previsions pressupostàries. La regidora Cristina Luna ha defensat que es volen “oferir oportunitats, condicions i recursos que afavoreixin el potencial econòmic de Sallent”, motiu pel qual s’eixampla la col·laboració amb els empresaris i empresàries perquè puguin dur a terme projectes amb major autonomia i puguin cobrir les seves necessitats. També es continuarà apostant per “la creació de llocs de treballs més sòlides, més qualificats i per a tothom”, segons Luna, i destinant recursos per a la formació.

L’àrea de Participació presenta una proposta innovadora, i és que per primer cop es treballarà amb uns pressupostos participatius: els veïns i veïnes del municipi podran escollir a què volen destinar una part del pressupost de l’any que ve. Tal com ha explicat la regidora de Participació, Neus Solà, la ciutadania “podrà fer arribar les seves propostes i aquestes seran sotmeses a votació”: aquella que obtingui més suport serà la quina es durà a terme.

Ple Municipal Ordinari del dimecres 10 de gener de 2024