> Accés al Portal de Transparència
Transparència: acció proactiva de l’Administració de donar a conèixer la informació relativa als seus àmbits d’actuació i les seves obligacions, amb caràcter permanent i actualitzat, de la manera que resulti més comprensible per a les persones i per mitjà dels instruments de difusió que els permetin un accés ampli i fàcil a les dades i els facilitin la participació en els assumptes públics.
La informació del Portal de Transparència de l'Ajuntament s'estructura en els quatre grans àmbits següents:
- Informació institucional: organització política, personal, entitats i altres organismes.
- Informació sobre la gestió econòmica de l'Ajuntament: pressupostos, gestió tributària i econòmica, patrimoni, subvencions.
- Acció de govern i normativa: actes, acords, edictes, convocatòries, normatives, plans i estratègies.
- Contractes, convenis i subvencions: perfil del contractant, contractes menors, òrgans i convenis de col·laboració.
En general, hi podreu trobar informació relativa, entre altres informacions, a temes com els plens municipals, pressupostos i plantilles, normativa general i fiscal, informació d'urbanisme, contractes i licitacions, el tauler d'anuncis municipal, informació del personal de l'Ajuntament, subvencions, etc.
Existeixen diferents indicadors per avaluar la transparència d'una administració pública. Un dels més reconeguts és l'estudi Infoparticipa elaborat pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per la Ciutadania Plural de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona). Accedeix aquí per veure els resultats de Sallent dels últims anys.