Aquí pots veure el resum del Ple Municipal del 14 de juliol

Última revisió 23-08-2021 10:04
15/07/2021

El Ple Municipal Ordinari del 14 de juliol es va celebrar en format telemàtic i va tractar diversos temes. Aquí et mostrem els més rellevants.

Relleu en dues regidories

S’ha modificat l’assignació de dues regidories, concretament la de Sanitat i Salut Pública i la de Recursos Humans. La regidoria de Recursos Humans, que gestionava la regidora Carme Escámez, passa a mans de Sílvia Tardà; i la de Sanitat i Salut Pública, que la tenia Sílvia Tardà, queda assignada a Diego Miranda.

Taxa per allotjament temporal d’urgència

L’Ajuntament compta amb una ordenança fiscal que està destinada a oferir allotjament per motius d’emergència a les persones del municipi. Es vol regular la taxa que hi va associada i rebaixar-la per tal de facilitar la situació de les persones que necessitin el servei.

Junts i ERC van votar-hi a favor, mentre que Fem Poble va abstenir-se tot argumentant que es corria el risc que els pisos d’emergència acabessin convertint-se en pisos socials. La regidora Tardà va puntualitzar que aquests pisos d’emergència es regulen per un reglament diferent i que els i les usuàries poden allotjar-s’hi només per un temps determinat, generalment sis mesos.

Obres de millora i manteniment de la xarxa d’aigua

L’equip de govern va explicar que, durant els pròxims anys, es destinaran 200.000€ a finançar la millora i renovació de la xarxa d’aigua potable del municipi de Sallent. La meitat d’aquest import es destinarà a millorar la xarxa del barri del Poble Nou, i la resta a millorar la xarxa interna i prevenir avaries. Aquesta inversió no repercutirà al consumidor perquè es farà a través de cànon i les obres aniran a càrrec de l’empresa subministradora, Agbar.

Es renovarà la calefacció de l'Escola Pins de Cabrianes

Es va anunciar que l’Escola Pins de Cabrianes tenia problemes amb el sistema de calefacció, i que aquest estiu es renovarà amb un sistema de bomba de calor.

Casa Mas s’instal·la al polígon Plans de la Sala

L’empresa del sector alimentari està realitzant el seu trasllat a la zona industrial Plans de la Sala i comptarà, de moment, amb un 15.000 m2 de superfície, que té previst ampliar per tal de completar la capacitat de la parcel·la.

L’equip de govern va proposar fer una bonificació del 75% de l’ICIO a l’empresa perquè serveixi com un incentiu per a la seva instal·lació. El regidor d’Urbanisme i Obres Públiques, Miquel Estruch, va ressaltar que Casa Mas adquireix un compromís amb el municipi, i que aquesta bona entesa ha de servir per arribar a futurs acords, com per exemple la contractació de gent del poble.

Junts i ERC van votar-hi a favor, mentre que Fem Poble ho va fer en contra. El motiu és que consideren que la bonificació necessita una justificació més aclaridora i que no ha de servir per ser “moneda de canvi”.

Consens per rebutjar la sentència de l’Audiència Provincial de Barcelona a Marcel Vivet

Marcel Vivet és un activista polític i social que està acusat de desordres públics, atemptat contra l’autoritat i lesions durant una manifestació que es va produir el setembre de 2018 en resposta a un homenatge que es va fer per l’actuació policial dels fets de l’1-O.

ERC, Junts i Fem Poble van votar a favor de la moció que va presentar Fem Poble per tal de rebutjar la sentència que condemna a Marcel Vivet a cinc anys de presó i multa. ERC va destacar que seguiran donant “suport a les persones que pateixin una repressió desproporcionada per part de l’estat espanyol” i Junts va manifestar que “hem de ser molt conscients que la repressió  no s’atura i té totes les vessants obertes”.

S’obre un debat per estudiar la viabilitat d’una piscina pública a Sallent

Fem Poble va presentar una moció per tal de parlar i analitzar la possibilitat d’oferir un servei de piscina municipal amb preus universals i assequibles per a tothom. Els tres grups polítics van aprofitar per ressaltar que Sallent és un municipi amb una reconeguda tradició en l’àmbit de la natació i el waterpolo.

ERC, Junts i Fem Poble van votar-hi a favor. Junts va celebrar que es tornés a obrir el debat perquè era un tema que ja s’havia treballat anteriorment. ERC va comprometre’s a parlar-ne de manera pausada i implicant tots els actors.

La regidora de Fem Poble, Marta Busquets, s’acomiada de l’Ajuntament

Després de dos anys a l’Ajuntament com a representant de Fem Poble, Marta Busquets s’acomiada per encetar una nova etapa. Cedeix el relleu a Clara Farrés, companya de partit, i el de juliol va ser el seu últim ple.

Tots els i les assistents al Ple van agrair la tasca que ha dut a terme per al municipi i li desitgen molta sort i encerts en la nova etapa.