Sallent visibilitza les malalties silenciades amb un cicle de xerrades i un microteatre

Última revisió 06-05-2024 14:40
03/05/2024

L’associació Adona’t i l’Ajuntament de Sallent presenten un cicle d’activitats per visibilitzar les anomenades malalties silenciades.

Tres xerrades i un microteatre parlaran sobre aquelles malalties que, sovint, són invisibles per qui les pateix i pels professionals sanitaris a causa del seu difícil diagnòstic. El cicle parlarà de:

- La Fibromiàlgia: També coneguda com a síndrome de fatiga crònica, és una malaltia difícil de diagnosticar pels múltiples símptomes que presenta. Afecta principalment les dones. En xifres, per cada home que la pateix, hi ha 21 dones que la sofreixen.

- Les malalties cardiovasculars: Considerades la primera causa de mort en dones a Espanya, per davant del càncer de mama. Són més freqüents del que pensem i més greus del que esperem. Les diagnostiquem menys del que hauríem i les tractem pitjor del que creiem.

- L'Endometriosi: Una malaltia que patirà 1 de cada 10 dones durant la seva vida. Malgrat tot, aquesta malaltia, que només afecta les dones, tant adolescents com adultes, continua sent una de les més silenciades. És una de les malalties ginecològiques més comunes, i de les més desconegudes i de difícil diagnòstic, ja que els seus símptomes són molt variats i es poden confondre amb altres patologies. També pateix l’agreujant emocional pels missatges que reben moltes de les dones que la pateixen: “és cosa de dones”, “la regla provoca dolors”, “és normal”… Doncs RES d’això és cert!

Les activitats tindran lloc el 10, 17 i 24 de maig a la sala Tallers, a les 6 de la tarda. L’entrada és gratuïta i oberta a tothom.