Sallent rebrà una subvenció de 1,9 milions d'euros per a la rehabilitació d'habitatges

Última revisió 08-09-2022 15:01
05/09/2022

Aquesta ajuda prové dels fons europeus Next Generation i servirà per rehabilitar habitatges del nucli antic i entorn i reurbanitzar l’espai públic.

L’Ajuntament va presentar una proposta a la Generalitat de Catalunya per un import de 1.942.650 euros que li ha estat concedida, xifra que el situa en la setena posició pel que fa a les assignacions de la província de Barcelona, per davant de poblacions com Granollers, Berga, Mataró, entre altres. A tot Catalunya, s’han atorgat 42 sol·licituds de propostes d’actuacions per un import de gairebé 97 milions d’euros.

L’àmbit d’actuació en el municipi de Sallent  compren entre altres, la zona del nucli antic, Carretera, Rampinya, l’eixample antiga i el nucli de Cabrianes. Un total de 1.860 habitatges, dels quals 65 estan a Cabrianes. El 70% d’aquests edificis van ser construïts abans del 1980. D’aquesta manera, els i les residents d’aquesta zona podran sol·licitar les ajudes per rehabilitar el seu habitatge, així com reactivar habitatges en desús en el nucli antic. El barri de la Botjosa tindrà un tractament diferenciat per ser una colònia minera de constitució única en el nostre entorn i de titularitat estatal.

En tot aquest procés, l’Ajuntament de Sallent actuarà com a agent rehabilitador per tal de promoure aquestes accions i facilitar-ne als propietaris l’execució. Per fer-ho possible, el consistori habilitarà una Oficina de l’habitatge que realitzarà les funcions de difusió, promoció, assessorament i acompanyament als propietaris i comunitats de veïns, per els tràmits de sol·licitud i justificació de les subvencions, i els tràmits de contractació i seguiment tècnic.

Miquel Estruch, regidor d’Urbanisme, Obres Públiques i habitatge, ha anunciat que aquesta oficina “intentarem que estigui operativa el primer trimestre de l’any vinent” i ha valorat molt positivament l’atorgament d’aquesta ajuda “ja que representa una injecció de diners important per continuar amb la revitalització del nucli antic i el seu entorn”.