Sallent inaugura les Enramades i estrena dos espais enramats per infants

Última revisió 12-06-2023 09:37
09/06/2023

El dijous de Corpus, 8 de juny, els representants de l’Ajuntament de Sallent juntament amb la presidenta dels Amics de les Enramades van inaugurar els carrers i places enramats.

El recorregut va iniciar-se al barri de la Rampinya a les 11 h del matí i, tal com és tradició, es va seguir el recorregut a peu al llarg dels disset carrers i places que enguany estan enramats. Es tracta del barri de la Rampinya, carrer Torres Amat, carrer Sant Bernat, plaça Sant Bernat (embotits), carrer Clos, barri Verge de Fussimanya, plaça de la Pau, carrer Cos 1r tram, plaça de la Verdura, carrer Nou, carrer Cos 3r tram, plaça Catalunya, carrer Sant Esteve, carrer Unió, plaça Joan Vilaseca, carrer Àngel Guimerà i plaça Anselm Clavé.

Els motius temàtics inclouen diversitat de propostes, com per exemple elements culturals que transporten a Mèxic, Hawaii o la Capadòcia, mons de fantasia i circ, un homenatge a la música, o motius de la nostra història agrícola com la vinya.

A cada carrer, l’Esbart Vila de Sallent acompanyat de la xaranga Cal k tremolin de l’EMM Cal Moliner i Els músics de Sallent interpretaven el Toc d’Enramada. Seguidament, l’alcalde Oriol Ribalta pronunciava el lema tradicional d’inauguració “gràcies a les persones enramadores i seguint la tradició que hem heretat, aquest carrer queda inaugurat”. Després, una persona representant dels enramadors i enramadores del carrer en qüestió, juntament amb l’alcalde, tallaven la cinta per donar pas als dansaires, músics i la resta de públic.

Enguany, tal com va destacar la presidenta de l’associació Amics de les Enramades, Mari Calvo, és el primer cop que les escoles enramen un carrer. En aquest cas, es tracta del carrer Cos 1r tram, que han enramat els nens i nenes de l’Escola Torres Amat, i la plaça Anselm Clavé, protagonitzada per l’escola Vedruna. Mari Calvo va defensar que per mantenir les Enramades cal implicar els més menuts i menudes i “fer planter”.

En la mateixa línia, l’alcalde Oriol Ribalta va assegurar que “les noves generacions s’impliquen més que mai i són la millor garantia de continuïtat d’aquesta festa”. També va voler agrair la feina de tots els enramadors i enramadores per la seva “traça, talent, constància, esforç i dedicació que ens ha d’enorgullir com a poble”. I va afegir que la Festa d’Enramades és “més que una festa, ens defineix i ens representa, és part de la nostra ànima com a Vila”.

Fins dilluns 12 de juny, es podran visitar els carrers i places enramats i participar de totes les activitats programades aquests dies. Consulteu la programació i el mapa dels carrers enramats en el següent enllaç.