Sallent celebra el Dia dels Drets dels Infants

Última revisió 21-11-2022 13:20
21/11/2022

El 20 de novembre es va celebrar a Sallent el Dia Internacional dels Drets dels Infants amb una jornada on els protagonistes van ser els nens i nenes del municipi.

El dia va començar amb l’acte de constitució del Consell d’Infants del curs 2022-23, format per 12 nens i nenes de 5è i 6è de les escoles Torres Amat, Vedruna Sallent i Els Pins de Cabrianes. L’acte va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament, on els membres del Consell van ser rebuts per la regidora d’Educació, Sílvia Tardà, i l’alcalde Oriol Ribalta, que els van adreçar unes paraules de benvinguda.

Els nous consellers i conselleres són la Laila Pérez, l’Anoil Pérez, l’Íngrid Gual, la Jana Fernández, la Mia Sala i la Bruna Bayo pel que fa a l’alumnat de 5è de primària. Els de 6è de primària són la Guiomar Horneros, la Cèlia Fernández, la Marta Vilà, l’Alba Pujol, la Fiona Alibés i l’Ona Trulls.

També van fer presència dues exconselleres, l’Elna Serra i l’Èlia Pera, que ara cursen 1r d’ESO, i que van explicar el seu pas pel Consell durant els darrers dos anys. Seguidament, els consellers i conselleres van presentar-se i, conjuntament, van explicar les activitats organitzades pel Dia Internacional dels Drets dels Infants i també fer una valoració del programa dut a terme el curs 2021-22. Van destacar les trobades amb altres Consells d’Infants de la comarca i el fet d’haver pogut decidir com volien que fos la nova pista de skate park.

Un cop es va acabar l’acte, els nens i nenes van anar cap a Fàbrica Vella per veure l’espectacle de Marcel Gros i, a la tarda, es van fer jocs de fusta acompanyats d’una xocolatada. La jornada va acabar amb la projecció de la pel·lícula Binti del cicle Cine Xics.

L’organització ha valorat molt positivament la jornada, ja que totes les activitats van comptar amb una alta assistència de públic, sent un èxit de participació.