www.facebook.com/ajsallent

Sallent acull l'acte de presentació de "Healthy Communities"

Última revisió 24-08-2021 14:44
29/07/2021

Pots veure l'acte al compte de Facebook de l'Ajuntament: www.facebook.com/ajsallent

El 28 de juliol de 2021 es va presentar a Fàbrica Vella de Sallent l’estudi científic Healthy Communities de la Fundació SHE–Fundació “la Caixa”, projecte que comptarà amb la participació de les poblacions de Sallent i Cardona i que pretén avaluar que la intervenció dels programes científics desenvolupats pel Dr. Valentí Fuster i el seu equip generen hàbits de vida saludables.

Això implicaria millorar la salut i la qualitat de vida i per tant, reduir el risc de malalties cardiovasculars, que són la primera causa de mort al món.

L’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta, va inaugurar l’acte fent un agraïment extensiu a totes les persones implicades en el projecte, i va remarcar la importància que aquest tenia per a la població, ja que “ens donarà eines per millorar la salut: serà un benefici per a la vila i la població, d'ara i les properes generacions, que es podran beneficiar de l'aprenentatge”.

Les intervencions van seguir amb la directora científica de la Fundació SHE, Glòria Santos; amb el director del programa d’investigació científica de l’Institut d'Investigacions Mèdiques Hospital del Mar (IMIM), Jaume Marrugat; i la directora pedagògica de l’entitat, Isabel Carvajal.

El torn més esperat va ser pel prestigiós cardiòleg Valentí Fuster, qui encapçala i dirigeix l’estudi, i que va centrar-se en explicar les malalties cardiovasculars, que són la primera causa de mortalitat al món. D’aquí la importància de tenir hàbits saludables per tal de prevenir aquest tipus de malalties: “no és només una malaltia de cor, sinó que es vol augmentar la qualitat de vida, cosa que tindrà repercussions directament al cervell”.

Per tancar la jornada, el grup de gospel sallentí The River Group Gospel va pujar a l’escenari després de mesos sense poder-ho fer. Van oferir un concert ple d’energia i van animar la gent a sumar-se a aquest projecte de salut. Segons paraules d’Anna Forcada, Gerent a la Catalunya Central de l’Institut Català de la Salut, “Sallent participa en una millora de la salut general de la població i també amb la primera causa de mort mundial”.