salut sexual i reproductiva.

Sallent aconsegueix 1.370 euros per col·laborar amb La Marató

Última revisió 19-12-2023 10:07
19/12/2023

El cap de setmana del 16 i 17 de desembre es van fer la majoria d’activitats populars de La Marató de 3Cat, que enguany està dedicada a la salut sexual i reproductiva.

L’Escola Municipal de Música Cal Moliner de Sallent es va sumar per primer cop a la causa solidària. Ho va fer oferint dos concerts, un al Centru de Cabrianes i un altre durant la Fira de Santa Llúcia, amb una cantada de Nadales popular. D’aquesta manera, es va poder compartir la solidaritat sallentina a través de la música, i es va recollir un total de 100 euros que es destinen íntegrament a La Marató.

A Fàbrica Vella es va celebrar el tradicional concert de Veus Solidàries, que va comptar amb 75 espectadors i espectadores i amb una col·lecta solidària de 500 euros. Es va crear una atmosfera íntima i reflexiva que va emocionar al públic, amb cançons en català, d’altres reivindicatives i també d’homenatge. La responsable de Fàbrica Vella, Ruth Matamala, en parla com un “acte molt senzill, molt honest, ple de veritat i de música”.

Cabrianes també va participar a La Marató gràcies al Pessebre Vivent de Cabrianes. Es tracta de la 23a edició i enguany va comptar amb 21 quadres i un total de 120 figurants i ajudants. L’organització quantifica en 450 les persones que van anar a veure el pessebre. Es va donar a tastar coca del forn de Cabrianes, caldo Aneto, mató de Làctics Cabrianes, pa torrat amb botifarra de Ca la Laia, entre molts altres productes. Els nens i nenes també van poder entregar la seva carta dels reis a la cartera reial.

La Biblioteca de Sallent va muntar una parada de llibres i discos de segona mà a la plaça Sant Antoni Maria Claret. A canvi d’un mínim d’1 euro, qui volgués es podia emportar una novel·la, un llibre infantil, un disc. Malgrat el fred, diferents persones es van acostar a la paradeta a remenar llibres, triar-ne algun i col·laborar amb La Marató. Durant aquell dia, es van aconseguir 80 euros, tot i que la recaptació no està tancada: qui vulgui pot passar per la biblioteca fins al dia 4 de gener, on trobarà una exposició de llibres per triar i continuar col·laborant.

La colla de La Central del Joc, el club de joc de taula de Sallent, va organitzar una matinal de jocs de taula a la Biblioteca de Sallent. Hi van participar més de quinze persones de totes les edats, a qui les persones voluntàries de La Central del Joc van descobrir i ensenyar nous jocs de taula. Les partides es van allargar fins més enllà del migdia, i van quedar ganes de fer noves trobades per a aficionats i aficionades de totes les edats. La col·laboració mínima era de 3 euros, i es van col·lectar 70 euros.

Finalment, l'àrea d'Esports de l'Ajuntament va organitzar la presentació d'equips de l'A.E. Sallent i va incloure-hi una botifarrada solidària per tal de col·laborar amb la recerca per a La Marató, aconseguint 167 euros.

Aquest conjunt d'activitats va recaptar 1.367 euros, però encara falta sumar-hi les aportacions dels concerts de les escoles Torres Amat i Vedruna Sallent, el festival d'A.S.C.F. Festival de Nadal del Gimnàs que se celebra el 22 de desembre.