"L'hort és de totes" promou activitats per a la comunitat

Última revisió 18-12-2023 14:05
18/12/2023

El dissabte dia 25 de novembre, es va portar a terme el taller "El món de les llavors", organitzat per l'Ajuntament de Sallent i la cooperativa d'iniciativa social GEDI, en el marc del projecte "L'hort és de totes".

El taller el va realitzar la cooperativa sense ànim de lucre Les Refardes, dedicada a la producció de llavor de varietats locals que vetlla per la coherència ecològica en tot el procés de recuperació de llavors tradicionals i antigues.

L'objectiu del taller es va centrar a ensenyar com fer la nostra pròpia llavor i el nostre planter.

Durant l'activitat, es va parlar de la sembra, de la selecció de la planta, de la llavor i del procés de neteja i conservació d'aquesta.

El taller es va fer en el marc del Cicle de Tallers de Cosmètica i Productes Naturals, els quals es porten a terme de forma trimestral, en el projecte L'hort és de totes.

Així mateix, el grup de joves i voluntaris que participen en el projecte de l'hort han portat a terme un taller sobre les funcionalitats del WhatsApp al Centre Cívic i un taller de bossetes d'olor amb plantes aromàtiques i medicinals amb els avis de la residència Sant Bernat.

També continuen compartint l'activitat de l'hort amb el grup del centre ocupacional d'Ampans, els dimarts al matí.