L'Ajuntament de Sallent es replanteja el model d'habitatge per a l'edifici de Bisbe Valls

Última revisió 23-03-2023 12:12
02/03/2022

El passat mes de gener, l’Ajuntament i la cooperativa La Dinamo van fer una última crida per aconseguir persones interessades en el projecte, però fins al moment no s’han rebut més sol·licituds.

Aquest projecte va néixer amb la voluntat de contribuir a la lluita pel dret a l’habitatge i destinar un edifici, que és de propietat municipal, al model cooperatiu. La Dinamo, amb el suport de l’Ajuntament, va encapçalar aquest projecte amb el compromís de construir-hi 18 habitatges en cas de tenir les suficients persones interessades.

Això requeria que hi hagués un grup motriu que destinés una inversió inicial per tal de contribuir al finançament i impulsés el projecte, però fins al moment no ha estat així. És per això que la cooperativa i el consistori han decidit deixar en suspensió aquest projecte després que iniciessin la difusió a mitjans de 2020.

Consideren que el temps transcorregut per donar a conèixer la proposta i les accions realitzades han estat suficients. Al llarg d’aquest temps, s’han realitzat un total de sis sessions amb més de 40 participants, reunions amb diverses entitats del territori i un treball permanent i conjunt amb l’Ateneu cooperatiu de la Catalunya Central.

Alguns dels motius que apunten els impulsors són que el públic objectiu era reduït, és a dir, que les persones que tenien la capacitat adquisitiva per accedir-hi no van mostrar-s’hi interessades i que les que sí que ho van fer, no complien els requisits.

A això s’hi suma el desconeixement del model, que en paraules del regidor Miquel Estruch “és un model al qual no estem acostumats, no el coneixem i tampoc tenim models a prop que ens serveixin de referència”.

Amb tot, l’Ajuntament vol ara plantejar alternatives d’habitatge per poder donar ús a l’edifici, com pot ser el lloguer social o els pisos tutelats. Miquel Estruch remarca que “el destí és i continuarà sent residencial i de gestió pública”, i La Dinamo assegura que “el projecte queda en latència a l’espera que pugui sortir un grup de persones interessades en un futur”. És per això que ambdues parts deixen les portes obertes al projecte.