L'Ajuntament de Sallent aprova el projecte per construir una nova residència per a la gent gran

Última revisió 19-02-2021 13:44
17/02/2021

• El pressupost del nou equipament es valora en 8 milions d'euros
  • Està previst poder començar les obres a principis de l'any 2022
  • L'aprovació inicial del projecte es realitza amb els vots a favor de tot el consistori

En el ple del dia 17 de febrer s'ha aprovat per unanimitat el projecte executiu per la construcció d'una nova residència per a la gent gran a Sallent.

El 14 de setembre del 2016 es va aprovar inicialment el projecte executiu per la construcció de la nova residencia, en el mateix indret però no amb la mateixa ubicació, ara enretirada del marge del riu i per darrera de la línia de flux preferent acompleix amb tota la normativa vigent. Si aleshores es disposava de tots els permisos sectorials corresponents, Agència Catalana de l'aigua, Departament de Treball, Afers socials i Famílies, Salut Pública (Departament de Salut), Direcció General de prevenció, extinció d'incendis i salvaments i el del Departament de Cultura, ara no es preveuen cap problema per obtenir-los de nou.

La  Nova Residència i Centre de Dia de Sallent tindrà una capacitat per 90 usuaris residents i de 30 usuaris de centre de dia. Amb una ocupació aproximada de 1000 m2 per planta estarà formada per una planta soterrani destinada a aparcament, manteniment i vestidors, una planta Baixa que és la planta de l'accés general, de la zona d'atenció a l'usuari i de la zona de treball intern, tres plantes pis on resideixen els usuaris (cada planta disposa de 13 habitacions dobles i 4 individuals amb bany propi cadascuna), una zona comú principal (sala d'estar i menjador) i una terrassa amb sortida des de la zona comú, i una planta sota coberta destinada bàsicament a instal·lacions. El termini d'execució de l'obra es preveu en 20 mesos.

El projecte es troba dividit en tres fases d'execució:

• FASE 1: Edifici de la residència.
    • Pressupost de contacte 6.129.876,57 euros (10% d'IVA inclòs)
  • FASE 2: Exteriors de l'àmbit.
    • Pressupost de contacte 202.167,11 euros (10% d'IVA inclòs)
  • FASE 3: Interiors: obra i instal·lacions de la planta 3.
    • Pressupost de contacte 614.958,66 euros (10% d'IVA inclòs)

D'altra banda, es considera que amb l'equipament del mobiliari, maquinària interior, i algunes millores previstes, el pressupost total arribi els 8 milions d'euros.

El regidor d'Urbanisme Miquel Estruch explica “ És un gran projecte per Sallent, el de més pressupost dels últims anys i el que ha exigit més esforços“

Davant la necessitat de l'Ajuntament de poder acabar de cobrir la totalitat del cost econòmic de la construcció de residència s'estan buscant diferents opcions de finançament. Es valorarà que la gestió de la residència es faci per mans expertes i sempre amb el màxim control públic i preservant el servei públic a l'usuari.

Segons l'alcalde de Sallent, Oriol Ribalta, “és molt important haver pogut aprovar inicialment el projecte. Portem molts mesos treballant amb tots els grups polítics perquè volem que sigui un projecte de poble. L'actual residència no permet que en aquesta legislatura seguim amb desavinences que no permeten arribar enlloc, som capaços de teixir consensos i ho tirarem endavant”