L'Ajuntament de Sallent aposta per la recuperació i rehabilitació de construccions de pedra seca

Última revisió 06-05-2024 14:07
06/05/2024

L’Ajuntament de Sallent i la Fundació La Caixa col·laboren per la recuperació de construccions de pedra seca a l’entorn de Sallent.

Enguany, el consistori ha impulsat la recuperació d’una barraca i d’un mur entre el Serrat del Xipell i el Castell de Sallent amb un cost total de 2.451 euros. Una part del cost s’ha finançat a través de la subvenció de 651 euros de la Fundació la Caixa, la resta, s’ha assumit íntegrament des del propi Ajuntament.

La regidoria de Turisme, Neus Solà, ha remarcat la voluntat del consistori a “preservar i recuperar el patrimoni històric del municipi”. En aquesta línia, Solà ha explicat que l’Ajuntament també ha impulsat uns tallers de pedra seca per donar a conèixer aquesta tècnica i recuperar algunes construccions. Alhora, ha finançat treballs de rehabilitació de diverses barraques i murs. El 15 de juny finalitzen els tallers de pedra seca amb una visita oberta a tothom per veure els treballs de rehabilitació realitzats durant les jornades.

Les actuacions de recuperació i rehabilitació d’estructures de pedra seca a l’entorn de Sallent són una tasca compartida amb la cooperativa Senders Vius, la Trenta-Sisena, el Consell Regulador DO Pla de Bages i Càritas Arxiprestal.