La sessió sobre la rehabilitació d'habitatges reuneix una cinquantena de persones

Última revisió 09-10-2023 14:49
09/10/2023

El consistori va organitzar una sessió participativa per tal de respondre els dubtes de la ciutadania i va presentar amb persones expertes les principals línies d’ajuts i actuacions.

Des de finals de l’any passat, l'Ajuntament de Sallent va habilitar una Oficina de Rehabilitació i Habitatge a l’edifici El Salt, al centre de la Vila, per tal de centralitzar tot allò relacionat amb els ajuts europeus Next Generation. Aquesta oficina informa i assessora les persones propietàries i comunitats de veïns i també dona suport en la tramitació de les subvencions.

Per tal de fer-ne una difusió més àmplia i donar un impuls als ajuts, el 4 d’octubre es va celebrar una sessió que combinava una part divulgativa i una altra participativa i que va despertar l’interès de 50 persones. L’acte va començar amb la benvinguda de l’alcalde Oriol Ribalta, que va destacar l’esforç que ha fet el consistori per obtenir finançament extern, concretament d’1.8 milions d’euros.

El regidor d’Urbanisme i Habitatge, Miquel Estruch, va continuar la salutació insistint que aquests ajuts estan destinats a millorar l’eficiència energètica dels habitatges i que ajudaran a revitalitzar el nucli antic i el seu entorn. La tècnica de l’oficina, Andrea Milán, va presentar tots els programes d’ajuts i va insistir en el termini per demanar-los, ja que finalitza el 30 de novembre (programes 3, 4 i 5) i el 29 de desembre (programa 1).

Des de l’Associació de Consumidors (ACUVS), Armand Mellado va encarregar-se d’explicar les deduccions per obres de millora d'eficiència energètica i els beneficis fiscals que es poden obtenir. Climent Sensada, també com a presentant d’ACUVS, va presentar l’acord entre la Generalitat de Catalunya i diverses entitats bancàries per facilitar la concessió de crèdits per aquestes subvencions.

Preguntes freqüents

La part més significativa va arribar al final de les intervencions, ja que al llarg de quaranta minuts les persones assistents van poder exposar els seus dubtes i resoldre'ls al moment gràcies a la resposta dels intervinents.

Per exemple, un dels dubtes va ser sobre el termini d'execució de les obres, que és de 18 mesos un cop la sol·licitud és acceptada en el cas dels programes 1 i 3. En el cas del programa 4, el termini és de 12 mesos després de ser acceptada la sol·licitud.

Una altra pregunta va ser relacionada amb el nombre de subvencions que es pot acollir una sola persona propietària, a la qual cosa es va respondre que hi ha una compatibilitat d'ajuts entre els programes 1, 4 i 5 o bé el 3, 4 i 5. A més, aquests ajuts són compatibles amb les diferents subvencions de rehabilitació que ofereix l'Ajuntament.

> Consulta aquí en què consisteix cada programa