El Ple municipal de Sallent aprova una nova partida d'inversions de 598.000 euros

Última revisió 22-04-2024 07:55
22/04/2024

L’Ajuntament de Sallent va celebrar el dimarts, 16 d’abril, una sessió extraordinària del Ple municipal per tractar diversos temes relacionats amb el municipi

Entre els punts més destacats, el Ple va realitzar el sorteig públic per designar les persones membres de les meses electorals per a les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024, i va aprovar una modificació de crèdit per valor de 598.165 euros.

Sorteig persones membres meses electorals

Al principi de la sessió, el Ple va procedir a realitzar el sorteig públic per designar els membres de les meses electorals per a les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig de 2024. En els pròxims dies, les persones seleccionades rebran la notificació corresponent amb tota la informació. No es publicaran a les xarxes socials de l’Ajuntament els noms i cognoms de les persones designades per donar compliment a la normativa de protecció de dades.

Modificació de crèdit

El quart punt del Ple va proposar l’aprovació d’una modificació de crèdit per valor de 598.176 euros. La regidora d’Hisenda, Carme Escamez, va explicar que l’augment de la despesa es destinarà a actuacions d’inversió pel municipi, entre les quals, va destacar els 76.000 euros a millores d'equipaments municipals, els 60.000 euros a millores en l’edifici de l’Ajuntament, els 57.000 euros a actuacions de millora a la via pública o els 35.000 euros per a millores a l'àrea d'escombraries, entre altres partides.

Des de l’oposició, el regidor de Fem Poble, Guillem Cabra, va mostrar el desacord del seu grup amb la proposta de l’equip de govern. Cabra va defensar gestionar "de manera diferent” la nova partida d’inversions i va proposar avançar en altres línies, com la creació d’una cooperativa de treball de les terres en desús, un pla d’habitatge, actuacions per a la millora de l’accessibilitat i la pacificació de carrers i places, l’ampliació del servei d’atenció domiciliària, l’impuls d’una comunitat energètica amb els veïns i entitats de Sallent, l’elaboració d’un pla de barris a petita escala, l’ampliació del programa de salut comunitària o l’estudi per a la piscina pública.

A la rèplica, l’alcalde Oriol Ribalta va defensar que “molta de la feina que proposa s’està realitzant des del govern”. A més, va destacar que la modificació de crèdit respon a “necessitats bàsiques i importants pel funcionament del dia a dia del municipi”.

Per la seva banda, la regidora de Junts per Sallent, Cabrianes i Cornet, Anna Maria Fernández, va lamentar que la modificació de crèdit no inclogués les demandes del seu grup relacionades amb la realització d’un estudi del centre urbà i l’ampliació de la partida de Fàbrica Vella.

En el seu torn, l’alcalde Oriol Ribalta va contestar que “procuraria” que l’estudi que proposa Junts es desenvolupi dins la partida per a projectes al centre urbà.

Sobre Fàbrica Vella, el regidor de Cultura, Diego Miranda va explicar que la programació a l’espai cultural és suficient, ja que la majoria dels caps de setmana de l’any s’ofereixen propostes professionals, amateurs i amb col·laboració d’entitats. En aquest sentit, el regidor va defensar que l’equipament cultural “s’utilitza més que mai”.

Miranda també va recordar que la modificació de crèdit inclou una partida de 5.000 euros per a tasques de manteniment a Fàbrica Vella.

Finalment, la proposta de modificació de crèdit es va aprovar amb els vots a favor d’ERC, els vots contraris de Fem Poble i Junts per Sallent, Cabrianes i Cornet i l’abstenció del PSC.

Podeu recuperar la sessió plenària extraordinària del 16 d’abril de 2024 en aquest enllaç.