El nou Pont de Cabrianes ja és una realitat

Última revisió 06-10-2021 10:27
06/10/2021

Des de la tarda del 5 d’octubre, ja es pot circular pel nou Pont de Cabrianes.

Per celebrar-ho, es va dur a terme un acte d’inauguració que es va convertir en una festa gràcies a la quantitat de gent que s’hi va aplegar i l’acompanyament dels gegants de Cabrianes.

Va comptar amb la presència de representació institucional per part de la Generalitat de Catalunya, que ha finançat les obres, i gran part del plenari de l’Ajuntament de Sallent. Va intervenir el Director General d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, el Secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i l’alcalde de Sallent, Oriol Ribalta.

Aquest acte va crear molta expectació, ja que feia mesos que el veïnat del municipi, especialment el de Cabrianes, esperava aquest moment. La seguretat i la conducció es veuen millorades perquè s’ha habilitat un carril per sentit i, a més, es disposa d’un carril per a vianants i ciclistes de 2’5 metres d’ample. Això permet fer compatible el pas de vehicles de gran tonatge que es dirigeixen a la zona del polígon industrial i establir una connexió directa amb la C-16.

Després de les intervencions institucionals, tothom que es trobava allà va creuar el pont a peu i es va fer una obertura simbòlica perquè l’alcalde pedani de Cabrianes, Lluís Trulls, va tallar una cinta. No va faltar la foto de família per, finalment, permetre el pas als primers vehicles.

Un pont que facilita la circulació i permet la convivència entre vehicles i vianants

Xavier Flores va recordar que “mai més haurem d’esperar per creuar, sinó que serà un pas lliure per unir Cabrianes amb Sallent”. Per la seva banda, Oriol Ribalta va voler destacar la millora que suposa per al municipi: “per fi podem donar obertura a una infraestructura que ha de permetre créixer en indústria, donar facilitats a les nostres empreses del polígon i donar una millor mobilitat a tota la ciutadania, avançant en les millores de l’entorn”.

Finalment, Isidre Gavín va mostrar la seva satisfacció perquè “aquest obra hagi arribat al final”. Va realçar la complexitat de l’obra i alhora la seva importància per la històrica arquitectura, que s’ha mantingut. És un pont “que ajuda que la gent pugui passar a peu amb seguretat i comoditat, que pugui passar amb bicicleta, que puguin passar els vehicles industrials i que puguin passar els ciutadans”, segons Gavín.