Centre històric: dels Sants als Anarquistes

Sallent és una vila d’origen medieval que des del segle XIII passà a mans del bisbat de Vic. El nucli original va créixer a l’entorn de la desapareguda església romànica de Santa Maria, sufragània de l’església de Sant Esteve del Castell i es desenvolupà com a vila agrícola i manufacturera, amb un pes important del gremi de paraires.

La seva proximitat al riu i especialment als salts que oferien una excel·lents font d’energia, propicià la instal·lació de molins fariners, batans, molins polvorers, etc. Fins que al segle XIX proliferaren les primeres fàbriques tèxtils, que convertiren Sallent en un nucli industrial capdavanter.

Actualment, els elements patrimonials que configuren el centre històric són el reflex de les diferents èpoques que han marcat l’evolució de Sallent. Passejar-hi permet descobrir algunes des les traces del Sallent medieval, com el Carrer Clos, el pont Vell o la Casa Gran, passant per l’esplendor dels casals barrocs; fins al dinamisme social i econòmic del Sallent industrial, amb edificis modernistes com Ca l’Arau, o les xemeneies de moltes de les desaparegudes fàbriques com a testimonis imponents del passat més recent.

Informació

Es realitzaran visites en petits grups d'una durada aproximada de 1 hora:

• Horaris visita: 10.00 h i 11.00 h
  • Activitat gratuïta en el marc de la Festa Major de Sallent
  • Cal reserva prèvia aquí
  • En cas d'anul·lació, preguem que ho comuniquin a info@sallentturisme.cat o el telèfon 671 405 483 per deixar les places lliures.

Punt d'inici

Davant del Pont vell per davant de la Carretera ( Carrer del Pont 1; Pont del batlle Pere Otger).

24/09/2022
Hora inici 10:00