S'instal·len plafons informatius a les àrees dels contenidors per sensibilitzar la població

Última revisió 21-02-2023 09:47
21/02/2023

Amb l’objectiu de sensibilitzar la població envers la recollida de residus, s’han col·locat plafons informatius a set àrees de contenidors de Sallent.

Des que es va implementar el model de recollida de residus amb contenidors intel·ligents del Consorci del Bages per a la gestió de residus, el percentatge de reciclatge ha augmentat enormement, passant del 28 % que teníem amb l’antic model al 75 % actual. Aquests resultats són fruit d’un esforç i col·laboració ciutadanes enormes, però no hem d’abaixar la guàrdia. Cal continuar incidint en la importància de separar correctament els residus i sensibilitzar la població sobre les males pràctiques.

Aquests plafons divulgatius pretenen evitar la presència de deixalles i objectes voluminosos a la via pública, millorar el percentatge de reciclatge de cada residu i alhora ser un element dissuasiu per a aquelles persones que comenten infraccions.

És per això que s’hi explica que disposem d’un servei de recollida de voluminosos a domicili (concertant cita al telèfon 605 33 28 40) i d’una deixalleria mòbil, i s’hi mostren exemples de residus classificats segons cada contenidor. Inclouen un codi QR que es pot escanejar amb el mòbil per tal d’ampliar la informació.

Trobareu aquests plafons a les àrees de Plaça Catalunya, Plaça Anselm Clavé, Plaça Herois del Bruc, la zona del CAP Sallent i Verge de Fussimanya.

Altres campanyes de sensibilització

Us recordem que des de finals del 2022, i amb l’objectiu de frenar les pràctiques incíviques d’algunes persones, l’Ajuntament de Sallent disposa d’un reglament que vetlla pel bon ús del servei de recollida de residus i control d’accés, i que permet sancionar les infraccions com l’abandonament de deixalles al carrer, malmetre els contenidors, etc. Les multes oscil·len entre 750 euros i 3.000 euros segons la gravetat de la infracció.

Paral·lelament a aquesta campanya, el consistori està preparant material que s’exposarà de manera temporal al centre de Sallent i que vol ser un gest d’agraïment cap a la població de Sallent, Cabrianes i Cornet per la seva implicació en la separació de residus.

A més, s'instal·larà una minideixalleria a Verge de Fussimanya, on es podran llançar aparells electrònics petits, piles, CDs, llums al·lògens i incandescents i càpsules de cafè. Aquesta serà la tercera minideixalleria del municipi; les altres dues estan situades a Plaça Catalunya i a l'entrada del Parc Pere Sallés.