L'acte institucional de la Diada omple el Parc Pere Sallés i pren un caràcter reivindicatiu

Última revisió 12-09-2023 10:48
12/09/2023

Coincidint amb l’últim dia de Festa Major, el consistori va celebrar la Diada de Catalunya amb un acte institucional al parc Pere Sallés que va comptar amb representants polítics, el cos d’agents de la Policia Local i les entitats Esbart Vila de Sallent, l'EMM Cal Moliner i la Coral Nova Harmonia.

Va conduir l'acte Josep Puig que, en primer lloc, va donar pas al ball d'homenatge a càrrec de Sònia Pascuet, dansaire de l’Esbart Vila de Sallent, acompanyada de l’Anna Garcia i Ruth Matamala de l’EMM Cal Moliner.

Seguidament, l'alcalde va entregar la senyera al sots-inspector cap de la Policia Local per tal de poder hissar la bandera, amb el so de l'himne d'El Cant de la Senyera, interpretat per la Coral Nova Harmonia.

L’alcaldessa de Navarcles, Alba Pérez, que va ser la convidada d'enguany, va fer la lectura del seu discurs tot fent referència a l’actual situació política i l’augment de l’”extrema dreta” tot dient que “hi hem de respondre, liderar des de Catalunya, des dels nostres pobles i posant el municipalisme com a pal de paller per un país socialment just i lliure”.

La següent intervenció va ser a càrrec de l’alcalde Oriol Ribalta, que va fer referència la programació de la Festa Major, "ha estat pensada perquè tothom pugui gaudir dels actes i trobar-hi el seu espai, i encara ho hem de fer millor per poder programar més i millor i trobar l’encaix d’actes”.

També va parlar de la situació política, que va titllar “d’incerta”, i la necessitat de “trobar solucions conjuntes als problemes de la gent” sempre amb “respecte i diàleg per avançar cap a la llibertat”.

Ribalta va afegir l'orgull que sent de Sallent "i de tot el conjunt de la nostra Vila com a reflex del nostre país", ja que "ens encaminem cap a un municipi més igualitari i feminista" on "superem els reptes de convivència".

L'acte va concloure amb l'ofrena floral per part dels grups polítics al monument de l'Onze de Setembre i, seguidament, tothom qui ho volgués va poder agafar una rosa i deixar-la al monument.

L'alcaldessa de Navarcles participa en la Diada

Enguany, Alba Pérez, alcaldessa de Navarcles, va ser la representant política convidada a l'acte de la Diada de Catalunya.

Els regidors i regidores la van rebre a les dependències del consistori, on va signar el Llibre d’Honor i, com és habitual amb les visites institucionals, se la va obsequiar amb productes locals.

L'alcalde Oriol Ribalta va agrair-li la seva participació i va subratllar la importància de "seguir enfortint els vincles amb els municipis veïns".