El consistori col·labora en una plantada d'arbres per repoblar zones malmeses

Última revisió 25-10-2023 15:37
25/10/2023

Aquesta acció està inclosa en el marc del Dia Internacional contra el Canvi Climàtic, que es va celebrar el 24 d'octubre.

Es tracta d’una iniciativa de Reforest Project, una ONG dedicada a la reforestació i al canvi climàtic que busca col·laboradors per dur a terme accions ecologistes.

En el cas de Sallent, l’empresa es va posar en contacte amb l’Ajuntament per demanar la seva col·laboració per poder plantar en terrenys del municipi. Els llocs de plantació escollits han estat Bell-lloc, darrere el tanatori de Sallent, i la zona de l’envelat, unes “zones malmeses” segons explica el regidor de Medi Ambient, Marc Prat, “que volem contribuir a repoblar-les amb espècies autòctones”.

De fet, aquest és precisament l’objectiu de Reforest Project: repoblar zones urbanes malmeses a través de la plantació d’arbres. I ho fa amb persones voluntàries que creuen i defensen aquesta filosofia.

En aquesta ocasió l’empresa d’allotjament rural EscapadaRural i la cadena hotelera Nobu han estat les encarregades de dur a terme la plantació sota les indicacions de Fernando Ojeda, tècnic forestal i fundador de Reforest Project. Durant dos dies, el 23 i 24 d'octubre, han plantat un total de 1.150 arbres, un 90 % alzines i el 10 % restant de pi.

En paraules del regidor de Medi Ambient, “ens interessa l’alzina perquè és autòctona i ens permet tenir boscos més adequats pel canvi climàtic, ja que aguanten millor la sequera”. El regidor Marc Prat remarca també les dificultats que suposa tenir boscos de pi “quan hi ha foc”.

Per a les empreses col·laboradores, la plantació d’arbres en zones malmeses “és una manera molt bona de donar un retorn a la natura”, en paraules de la directora general d’EscapadaRural, Montse Gil. Creuen en el projecte perquè “som una empresa que ens dediquem a posar en contacte a gent que viu d’això, que estima la natura”. A més, l’empresa compleix 15 anys i per celebrar-ho “és un bon regal poder plantar un bosc i que els nostres treballadors i treballadores s’emportin aquesta experiència a casa”.

A la imatge, d'esquerra a dreta: Fernando Ojeda (fundador de Reforest Project), Montse Gil (directora general d’EscapadaRural) i Marc Prat (regidor de Medi Ambient).