Llicència ambiental (Annex II)
Per a les activitats econòmiques incloses a l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
Mitjançant la Llicència ambiental la persona interessada sol·licita a l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex II de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats, i hi adjunta el projecte tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.
Aquestes activitats se subdivideixen en:
- Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d’impacte ambiental.
- Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental i a avaluació d’impacte ambiental simplificada.
- Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap procés d’avaluació d’impacte ambiental.
- Sol·licitud de llicència ambiental d'acord amb el model normalitzat.
- Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat pel personal tècnic competent*.
- Si l’interessat no ha sol·licitat informe urbanístic abans de sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d’incorporar de manera diferenciada la informació següent:
- Plànol d’emplaçament de l’activitat projectada que permeti la identificació de la finca.
- Explicació sintètica de l’activitat projectada que detalli la seva naturalesa i característiques principals.
- Necessitats d’ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
- Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals que exigeixi l’activitat.
- En els casos d'activitats subjectes a la legislació d'accidents greus o que tenen algunes de les substàncies químiques o categoria de substàncies tòxiques o molt tòxiques incloses en aquesta legislació d'accidents greus, de conformitat amb els llindars que estableix la normativa de seguretat industrial, la sol·licitud ha de contenir la informació que determini aquesta legislació.
- Si l’interessat no ha sol·licitat l’informe previ d’incendis, i aquesta activitat està compresa en els supòsits de l’annex I de la Llei 3/2010, el projecte haurà d’incorporar de manera diferenciada la informació corresponent. Més informació sobre el detall del contingut d’aquesta documentació.3. Estudi geològic de les característiques del sòl en el qual s’emplaça l’activitat projectada, sempre que la normativa específica aplicable defineixi aquesta activitat com a potencialment contaminant del sòl.
- Si l’interessat no ha sol·licitat informe urbanístic abans de sol·licitar la llicència ambiental, el projecte haurà d’incorporar de manera diferenciada la informació següent:
- Estudi d’impacte ambiental en cas que l’activitat s’hagi de sotmetre’s a una avaluació d’impacte ambiental ordinària o bé, document ambiental, en cas que l’activitat s’hagi de sotmetre a una avaluació d’impacte simplificada.
- Document acreditatiu de la designació de la persona que assumirà la responsabilitat tècnica de l’execució del projecte i que expedirà la certificació acreditativa de l’adequació de l’activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada.
- Amb caràcter voluntari, s’ha d’indicar el sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l’activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació del tècnic o de la tècnica amb qualificació adequada responsable de la seva aplicació.
- Pla de dejeccions ramaderes, si escau.
- Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara, si escau.
- Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si es tracta de domini públic municipal).
- Projecte tècnic, amb el contingut mínim previst per la normativa sobre prevenció i seguretat en matèria d'incendis.
Per a les activitats econòmiques incloses a l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
Mitjançant la Llicència ambiental la persona interessada sol·licita a l’Administració l’inici o modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex II de la Llei de prevenció i control ambiental de les activitats, i hi adjunta el projecte tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.
Aquestes activitats se subdivideixen en:
- Activitats sotmeses a una llicència ambiental amb declaració d’impacte ambiental.
- Activitats sotmeses a una llicència ambiental i a un procés de decisió prèvia sobre la necessitat de declaració d’impacte ambiental i a avaluació d’impacte ambiental simplificada.
- Activitats sotmeses a una llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap procés d’avaluació d’impacte ambiental.
Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
En el cas d’inici d’activitat, la no resolució i notificació en el termini de sis mesos, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a l’interessat interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.
En el cas de les modificacions substancials, aquesta es considera concedida per silenci administratiu un cop transcorregut el termini de sis mesos pels següents supòsits:
a) Si es tracta d’activitats sotmeses a llicència ambiental sense necessitat de sotmetre’s a cap proves d’avaluació d’impacte ambiental o,
b) Si es tracta d’activitats sotmeses a llicència ambiental amb necessitat d’una avaluació d’impacte ambiental simplificada, si en el procés de decisió prèvia es determina que no és necessària la declaració d’impacte ambiental.
En compliment del previst a l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en relació amb l’establert a l’article 13 del Reglament General de Protecció de dades , l’informem que les seves dades són necessàries per a la gestió del tràmit o prestació del servei que esteu realitzant.
Al respecte, s’indica que Ajuntament de Sallent és el responsable del tractament d’aquestes dades personals, que conservarà de conformitat amb les disposicions legals i reglamentàries aplicables en cada cas.
Així mateix s’informa de la possibilitat d’exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació mitjançant la remissió d’un escrit dirigit per mitjans electrònics (sallent@sallent.cat), o en format paper, ja sigui presencialment o per correu postal a l’adreça següent: Pl. de la Vila, 1, 8650, Sallent, (Barcelona)
Per a més informació, consulti la nostra política de privacitatTràmits relacionats
- Comunicació prèvia ambiental municipal (Annex III)
- Comunicació de canvi de titularitat d'activitats
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat
- Consulta prèvia de classificació de l'activitat
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària
- Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb certificat tècnic
- Comunicació prèvia de modificació no substancial d'una activitat amb efectes sobre les persones o el medi ambient
- Informe de prevenció i seguretat en matèria d’incendis durant la tramitació d’obres o d’activitats
- Denúncia per distribució de publicitat directa